söndag 13 oktober 2013


scenariot på espressohouse: ska köpa en bryggkaffe. - liten eller stor? jag frågar vad skillnaden är. den stora kostar bara fem kronor mer men man får dubbelt så mycket kaffe. jag tror jag tar den lilla, jag behöver inte så mycket kaffe. får det vara någonting till? nej tack. var det bra så? ja.

här är din kaffe och om du vill så ingår det påtår

????????????????????????????? då får man ju en stor kaffe ändå när man köper en liten redan, bara att den blir delad på två omgångar

i helgen har vi haft jättemycket besök, vi har haft en fest, jag har krattat löv i trädgården. så skönt att kratta gräsmattan, inte så krävande, skönt händelseförlopp när alla löv ba systematiskt blir samlade i en hög. kommer säkert ägna mig åt en del krattning i kommande veckan, hade jag haft internet hemma hade det kunnat va ett veckans bloggtema

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar